سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوندنی ها

یک روز وقتی کارمندان به اداره رسیدند اطلاعیه بزرگی را در تابلوی اعلانات دیدند که روی آن نوشته شده بود : " دیروز فردی که همیشه در اداره مانع پیشرفت شما بود در گذشت . مراسم تشییع جنازه فردا ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات برگزار میشود . "

در تمام اداره صحبت از این اعلامیه عجیب بود همه ناراحت از مرگ همکار ولی کنجکاو بودند بدانند    چه کسی مانع پیشرفت بوده !

فردا صبح همه کارمندان ساعت 10 به سالن اجتماعات رفتند . رفته رفته جمعیت زیاد شد . همه در تفکر بودند و انتظار ... در همان حال نیز فکرهای رنگارنگی از موفقیت هایی که هیچگاه به آنها دست نیافتند و کارهایی که هیچ گاه برای انجامشان اقدام نکرده بودند به ذهنشان می آمد . کارمندان در صفی قرار گرفتند تا برای  ادای احترام به کنار تابوت بروند . وقتی به درون تابوت نگاه می کردند ناگهان خشکشان می زد و زبانشان بند می آمد . درون تابوت آیینه ای بود که هر کس به درون تابوت نگاه می کرد تصویر خود را در ان می دید !

 

این نوشته به زبان خیلی ساده بهمون نشون داده که مانع پیشرفت ما خود ما هستیم.

مثلا وقتی که ما دانش اموز هستیم و در امتحانات مدرسه نمره ی کمی میگیریم دلیلش خودمونیم و اگه      نمره هامون بالا نمی ره بازم دلیلش خودمونیم .واین ما هستیم که جلوی پیشرفت خودمون رو میگیریم .بله درسته محیط اطراف هم همچین بی تاثیر نیست اما باور کنید تا وقتی اراده و پشت کار شما هست میتونه از روی هر مانعی بپره و یه جورایی اونو نادیده بگیره.و وقتی بزرگتر میشیم و در جایگاه پدر یا مادر قرار میگیریم دلیل پیشرفت نکردن زندگیمون یا بهتر بگم سر و سامون نداشتن زندگیمون خودمون هستیم.

اینجا جا داره که قسمتی از نامه ی پسری روکه تقریبا دو سال میشه در خارج از کشور(آلمان)در مقطع دبیرستان مشغول درس خوندن ومن نامه ای رو که برای برادرش نوشته بود دیدم مختصری بنویسم:

 

((الان که شدم رتبه ی دوم مدرسه میفهمم همه ی کم کاری ها از خودم بوده و این من بودم که وقتی نمره ی 6 میگرفتم به خودم میگفتم : من حق دارم که 6 بگیرم .درس خوندن با زبان المانی برام سخته  و...... در کناراین بهونه ها مادر و پدر ازم توقعی تو گرفتن نمره ی عالی نداشتن منو قانع تر میکرد. اما حالا میفهمم که خودم بودم که تلاش نمیکردم و بهونه هایی که دور و برم زیاد هستند رو بهونه ی خوبی برای این تلاش نکردن میذاشتم.اما حالا که شدم رتبه ی دوم مدرسه متوجه شدم که چه زمان ها ی   با ارزشی رو از دست دادم))

 

 

   و( اندرو میتوس) میگوید:

                  جهان به تلاش بها میدهد نه به بهانه

 


نوشته شده در دوشنبه 89/6/1ساعت 12:35 عصر توسط rojhin نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت