سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوندنی ها

یک روز وقتی کارمندان به اداره رسیدند اطلاعیه بزرگی را در تابلوی اعلانات دیدند که روی آن نوشته شده بود : " دیروز فردی که همیشه در اداره مانع پیشرفت شما بود در گذشت . مراسم تشییع جنازه فردا ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات برگزار میشود . "

در تمام اداره صحبت از این اعلامیه عجیب بود همه ناراحت از مرگ همکار ولی کنجکاو بودند بدانند    چه کسی مانع پیشرفت بوده !

فردا صبح همه کارمندان ساعت 10 به سالن اجتماعات رفتند . رفته رفته جمعیت زیاد شد . همه در تفکر بودند و انتظار ... در همان حال نیز فکرهای رنگارنگی از موفقیت هایی که هیچگاه به آنها دست نیافتند و کارهایی که هیچ گاه برای انجامشان اقدام نکرده بودند به ذهنشان می آمد . کارمندان در صفی قرار گرفتند تا برای  ادای احترام به کنار تابوت بروند . وقتی به درون تابوت نگاه می کردند ناگهان خشکشان می زد و زبانشان بند می آمد . درون تابوت آیینه ای بود که هر کس به درون تابوت نگاه می کرد تصویر خود را در ان می دید !

 

این نوشته به زبان خیلی ساده بهمون نشون داده که مانع پیشرفت ما خود ما هستیم.

مثلا وقتی که ما دانش اموز هستیم و در امتحانات مدرسه نمره ی کمی میگیریم دلیلش خودمونیم و اگه      نمره هامون بالا نمی ره بازم دلیلش خودمونیم .واین ما هستیم که جلوی پیشرفت خودمون رو میگیریم .بله درسته محیط اطراف هم همچین بی تاثیر نیست اما باور کنید تا وقتی اراده و پشت کار شما هست میتونه از روی هر مانعی بپره و یه جورایی اونو نادیده بگیره.و وقتی بزرگتر میشیم و در جایگاه پدر یا مادر قرار میگیریم دلیل پیشرفت نکردن زندگیمون یا بهتر بگم سر و سامون نداشتن زندگیمون خودمون هستیم.

اینجا جا داره که قسمتی از نامه ی پسری روکه تقریبا دو سال میشه در خارج از کشور(آلمان)در مقطع دبیرستان مشغول درس خوندن ومن نامه ای رو که برای برادرش نوشته بود دیدم مختصری بنویسم:

 

((الان که شدم رتبه ی دوم مدرسه میفهمم همه ی کم کاری ها از خودم بوده و این من بودم که وقتی نمره ی 6 میگرفتم به خودم میگفتم : من حق دارم که 6 بگیرم .درس خوندن با زبان المانی برام سخته  و...... در کناراین بهونه ها مادر و پدر ازم توقعی تو گرفتن نمره ی عالی نداشتن منو قانع تر میکرد. اما حالا میفهمم که خودم بودم که تلاش نمیکردم و بهونه هایی که دور و برم زیاد هستند رو بهونه ی خوبی برای این تلاش نکردن میذاشتم.اما حالا که شدم رتبه ی دوم مدرسه متوجه شدم که چه زمان ها ی   با ارزشی رو از دست دادم))

 

 

   و( اندرو میتوس) میگوید:

                  جهان به تلاش بها میدهد نه به بهانه

 


نوشته شده در دوشنبه 89/6/1ساعت 12:35 عصر توسط rojhin نظرات ( ) |

اگر بتوانیم شخصیت افراد را پیش از داشتن رابطه با آنها بشناسیم و یا حداقل در مورد چگونگی رفتار و اخلاق آنها حدس هایی بزنیم بدون شک این شناخت تاثیرات زیادی در رابطه ما داشته و کمک های فراوانی به ما خواهد کرد.

 

معمولا انسان ها برای به دست آوردن شناخت بیشتر از دوستان و اطرافیان خود و یا شناخت سطحی از کسانی که برای اولین بار با آنها رو به رو می شوند به گزینه های مختلفی پناه می برند که حدس زدن شخصیت طرف مقابل از روی لباس پوشیدن ،امضا و یا شیوه دست دادن او از جمله این امور است.

 

شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم گزینه جدیدی است که در روابط انسانی بی تاثیر نبوده و چنانچه درست به کار رود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد . مطلب زیر که توسط یکی از انجمن های اینترنتی عربی منتشر شده است به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت دارندگان آن می پردازد.

 

 

رنگ چشم سبز
رنگ چشم سبز نشان دهنده آن است که صاحبان آن شخصیتی قوی و اراده ای بالا دارند. در تصمیم گیری ها ، خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رای و مغرور هستند . این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران سعی می کنند تا آخرین توان خود را مصرف کنند.

رنگ چشم آبی
دارندگان چشم های آبی دارای نگاهی عمیق بوده و شخصیتی حساس و شفاف دارند . این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران تحمیل می کنند و به همین نسبت جرات و شجاعت وی‍ژه ای هم به خرج می زنند . قابل توجه است که بیشتر چشم آبی ها طبیعت و احساساتی هنری و ملموس دارند.

رنگ چشم مشکی
صاحبان چشمان مشکی انسان هایی رویایی هستند که در فضای شاعرانه ای زندگی می کنند و همچنین بسیار دست و دل باز هستند . بسیار سعی می کنند با هر چه دارند به دیگران کمک کنند   این افراد همچنین دارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند.

رنگ چشم قهوه ای
چشم قهوه ای سنبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره تر باشد مهر و محبت صاحبش بیشتر است . چشم قهوه ای ها بسیار خون سردند و هر چه را که می خواهند به راحتی تصاحب می کنند. چنین به نظر می رسد که این افراد معنای عصبانیت را نمی شناسند و از آرامشی تمام نشدنی بهره مندند.

رنگ چشم خاکستری
صاحبان چشم های خاکستری دو دسته هستند ، یا از شخصیتی آرام و با اعتماد به نفس برخوردارند و یا شخصیتی عصبی و انقلابی دارند و همیشه به دنبال آرامش می گردند ولی در مجموع انسان هایی سرسخت و سنگین دل هستند.

رنگ چشم عسلی
با وجود اینکه چشم عسلی ها انسان هایی خوش قلب هستند ولی با دیگران صریح نیستند . این افراد همیشه به دنبال دوست می گردند . چشم عسلی ها معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند .


نوشته شده در یکشنبه 89/5/31ساعت 2:31 عصر توسط rojhin نظرات ( ) |

تست خودشناسی با انتخاب بوی خوش دلخواه شما
آلن هریس محقق و استاد دانشگاه ، درباره اهمیت رایحه و حس بویایی می گوید:"حس بویایی شما، در مغز و دقیقا در منطقه احساسات اولیه واقع شده است.
به همین علت است که ارتباطات بویایی تشکیل شده در دوران کودکی ، می تواند شخصیت رفتاری شما و سازه های ثبت آن را دردوران نوجوانی و جوانی شکل دهد.
بنابراین آن بوی خوشی را که حس می کنید لحظات بسیار شادی را برای شما به وجود می آورد ، انتخاب کرده و ببینید که " رایحه " شخصیت شما چه رنگ و بویی دارد !؟
تذکر :برای شناخت صحیح پاسخ تست و مبهم نبودن . از گزینه های زیر ، فقط یک گزینه را انتخاب نمایید:

 
گزینه یک - بوی کلر در استخرهای بزرگ
گزینه دو - بوی کباب ، همبرگر و ...
گزینه سه - بوی سبزه و گل
گزینه چهار - بوی کرمهای ضدآفتاب
گزینه پنج - بوی بچه کوچک
.
.
.
.
.
پاسخ تست :


گزینه یک - بوی کلر در استخرهای بزرگ
مطالعات نشان می دهد کسانی که بشدت به بوی تند و تیز کلر در آب استخر علاقه مندند افرادی مخاطره جو و اهل ریسک هستند که مدام به دنبال کسب تجربیات جدید هستند.شما عاشق تجربه کردن و در نتیجه شوکهای غیر آشنایی هستید که یکباره بر شما فرود می آید.


گزینه دو - بوی کباب ، همبرگر و ...
تحقیقات نشان می دهد که بودن با خانواده برای شما از اهمیت فراوانی برخوردار است و بدین ترتیب همیشه از استرس کمتری نسبت به دیگران بر خوردارید.شما تلاش می کنید تا تمام اوقات فراغت خود را با آنها بگذارنید.


گزینه سه - بوی سبزه و گل
آیا به خاطر می آورید که همیشه پدرتان را در کارهای مربوط به گل و گیاه و یا مادرتان را برای آماده کردن میز غذا و جمع کردن آن ، کمک می کردید؟کسانی که عاشق بوی چمنهای تازه کوتاه شده و یا گل و سبزه هستند ، افرادی مسولیت پذیر و دلسوزند و هرگز کاری را در نیمه راه رها نمی کنند.شما با بوی طبیعت زنده اید و این یعنی شادکامی و سرزندگی ، یعنی حیات و شما این حیات بدست آمده از طبیعت را با هیچ چیز عوض نمی کنید !


گزینه چهار - بوی کرمهای ضدآفتاب
شما فردی فعال ، برون گرا و با نشاط هستید که شادترین لحظات زندگیتان مربوط به زمانی است که در حال انجام فعالیتی هستید!یک سحرخیز واقعی که با اعتماد به نفس بسیار می تواند روز را به خوبی آغاز کند.


گزینه پنج - بوی بچه های کوچک
بوی شیرخشک بچه همیشه شما را سست می کند و بوی نوزادان معمولا حسی غریب را در شما زنده می کند!حسی که به واسطه آن ، خانواده بیش از همه چیز برایتان اهمیت می یابد.شما همانند مادران خانه دار و یا مردانی که عاشق زن و بچه خود هستند ، دوست دارید تمام وقت خود را در خانه بگذرانید و از بودن با نوزاد خود لذت می برید!بوی خوش شیری که همیشه از او می آید ، بی اختیار شما را به سمت خانه می کشاند تا بهترین لحظات را با او سپری کنید.شما در خانه بودن ، آن هم به دور از هرگونه هیاهو و جنجال را به همه چیز ترجیح می دهید.


نوشته شده در یکشنبه 89/5/31ساعت 2:30 عصر توسط rojhin نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت